Zespół Business Management Solutions, to najwyższej klasy specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający wieloletnie doświadczenia w nauce i biznesie.

Damian Michalik

MBA. Mentor Coach. Menedżer, nauczyciel akademicki WSHE na kierunkach m.in. doradztwo zawodowe, coaching, oraz zarządzanie procesowe. Absolwent studiów MBA, Studiów Podyplomowych „Coaching, jako efektywne wsparcie nowoczesnego zarządzania” Studiów Pedagogicznych.
Mistrz w rzemiośle Zegarmistrzostwo.
Praktyk z 26 letnim doświadczeniem. Członek Zarządu ICF Polska 2016, dyrektor ICF Polska/Śląsk 2015-2016
Ekspert Urzędu Marszałkowskiego w następujących dziedzinach:
- Rynek pracy i samozatrudnienie
- Przystosowanie do zmian przedsiębiorstw i pracowników
- Kompetencje i kwalifikacje kadr pracowniczych przedsiębiorstw sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP).
Stale wspólpracuje w obszarze zarządzania, doradztwa zawodowego, szkoleń i coachingu firm z sektora MŚP. Jest propagatorem ideii coachingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem prowadząc prelekcje i warsztaty podczas Międzynarodowego Kongresu MŚP i Targów Biznes Expo 2015. Aktywnie współpracuje z Regionalną Izbą Gospodarczą w Katowicach, Izbą Rzemieślniczą oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości w Katowicach, Regionalną Izbą Przemysłowo-Handlową w Częstochowie.
Damian Michalik
MBA. Ekspert Urzędu Marszałkowskiego RPO WSL. Dyplomowany i certyfikowany coach ACC ICF. Mentor, dyrektor ICF Polska/Śląsk 2015-2016.

Dominika Zielińska

Magister Komunikacji w Biznesie Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Absolwentka Szkoły Trenerów i Polskiej Szkoły Coachingu oraz Projektu „Coach –ICF”.
W kręgu jej zainteresowań zawsze byli i są ludzie oraz zmiany co wpłynęło bezpośrednio na kształcenie się w trenerstwie i coachingu. W pracy najbliższe są jej aspekty związane z podnoszeniem jakości relacji (komunikacja, budowanie zespołów, motywowanie, asertywność), jak i szeroko rozumianego rozwoju osobistego oraz rozwoju organizacji (zarządzanie zmianą, zarządzanie przez coaching, budowanie tożsamości i wizerunku firmy, obsługa klienta). Zarówno szkolenia jak i coaching prowadzi w języku polskim lub angielskim.
Swoją wiedzę i doświadczenie wykorzystuje głównie w szkoleniach i indywidualnej pracy coachingowej z osobami prywatnymi jak i managerami każdego szczebla zarządzania. Każdy osiągnięty przez klientów z którymi pracuje cel jest potwierdzeniem tego, że jest odpowiednią osobą na odpowiednim miejscu.
Praca jest jej pasją oraz przenika każdy aspekt jej życia. Jej mottem jest: „Jeśli nic nie zmienisz, nic się nie zmieni.” Osobiście uważa, że jest uzależniona od zmian.
Dominika Zielińska
Ekspert w zakresie komunikacji i budowania relacji. Certyfikowany coach ACC ICF i trener biznesu. Nauczyciel akademicki.

Izabela Michalik

Nauczyciel akademicki studiów licencjackich oraz podyplomowych, doradca zawodowy i biznesowy, menadżer. Praktyk z 16 letnim doświadczeniem. Ekspert Urzędu Marszałkowskiego w nst. dziedzinach: Otoczenie biznesu, Profesjonalizacja IOB. Aktywność zawodowa osób pozostających bez zatrudnienia, adaptacyjność. Rynek pracy i samozatrudnienie. Przystosowanie do zmian przedsiębiorstw i pracowników. Edukacja. Kompetencje i kwalifikacje kadr pracowniczych przedsiębiorstw sektora MŚP. Infrastruktura edukacyjna.
Izabela Michalik
Ekspert Urzędu Marszałkowskiego. Nauczyciel akademicki studiów licencjackich oraz podyplomowych. Praktyk z 16 letnim doświadczeniem.

dr hab. Jan Klimek, prof. SGH

Jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Obowiązki nauczyciela akademickiego wykonuje w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie. Jest pomysłodawcą i inicjatorem utworzenia Zakładu Przedsiębiorstwa Rodzinnego w Instytucie Przedsiębiorstwa, pierwszej w Polsce jednostki naukowej specjalizującej się w dziedzinie biznesu rodzinnego. Aktualnie prowadzi zajęcia z przedsiębiorczości, etyki biznesu i zarządzania rozwojem osobistym. Długoletni działacz samorządu gospodarczego i polityk. Przez dwie kadencje był posłem RP, pełniąc jednocześnie funkcję wiceprzewodniczącego Komisji Gospodarki, pracując również w Komisji Skarbu Państwa oraz Komisji Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Reprezentował polski Parlament na konferencjach międzynarodowych w ramach Inicjatywy „Eureka” na rzecz promocji badań naukowych. Jego działalność polityczna i samorządowa od zawsze była i jest silnie związana z sektorem z małych i średnich przedsiębiorstw. Interesuje się funkcjonowaniem organizacji gospodarczych oraz nowoczesnymi metodami ich zarządzania.
Jest wiceprezesem Związku Rzemiosła Polskiego oraz prezesem Katowickiej Izby Rzemieślniczej oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości. Uczestnik forum dialogu społecznego – wcześniej jako członek Komisji Trójstronnej przy Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, a od grudnia 2015 – członek Rady Dialogu Społecznego powołanej przez Prezydenta RP.
Autor wielu opracowań teoretyczno-praktycznych, m.in. Rola zarządzania strategicznego w rozwoju przedsiębiorczości; Rola i znaczenie pracowników w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw; Pracownicy w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw – ich rola i znaczenie; A co z naszą przedsiębiorczością?, Przedsiębiorczość bez tajemnic. Jest również współautorem licznych opracowań z profesorem Mario Raichem, m.in. Sztuka przedsiębiorczości; Sztuka rozwoju osobistego; Perspektywy przedsiębiorczości; Kreatywne rozwiązania w biznesie. Współtworzył polsko-szwajcarski projekt wspierania przedsiębiorczości w Polsce i kierował nim. Projekt ten zdobył uznanie przedsiębiorców, którzy dzięki niemu poszerzyli swoją wiedzę i pogłębili umiejętności w dziedzinie zarządzania i funkcjonowania firm.
Jest członkiem Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego w Brukseli. Pracuje w Sekcji Zatrudnienia, Spraw Społecznych i Obywatelstwa (SOC) oraz w Sekcji Jednolitego Rynku, Produkcji Konsumpcji (INT). Jest również obserwatorem rynku pracy w EKES-ie. W 2015 opracował opinię Sekcji Jednolitego Rynku, Produkcji i Konsumpcji w sprawie przedsiębiorstw rodzinnych w Europie jako źródła ponownego wzrostu gospodarczego i lepszych miejsc pracy
Organizator i uczestnik wielu spotkań naukowych, poświęconych małym i średnim przedsiębiorstwom. Szczególnie cenne wydają się być spostrzeżenia w jego wystąpieniach naukowych na temat znaczenia innowacyjności w funkcjonowaniu i rozwoju MSP oraz zarządzania strategicznego w warunkach kryzysu gospodarczego. Dzięki doświadczeniu, jakie zdobył, prowadząc od wielu lat swoją działalność gospodarczą i wiedzy zdobytej również poza granicami kraju, potrafi łączyć menedżerskie przygotowanie z wiedzą praktyczną i świeżym spojrzeniem na przedsiębiorczość. Kreatywne podejście do przedsiębiorczości to jego zdecydowanie mocna strona. Wynika ona przede wszystkim z gruntownego przygotowania teoretycznego, popartego doświadczeniem w pracy z firmami sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz dużymi korporacjami.
Jako pracownik SGH był wielokrotnie nagradzany za działalność naukową i aktywność na rzecz rozwoju przedsiębiorczości i rozwoju kraju.
dr hab. Jan Klimek, prof. SGH
Dyrektor Instytutu Przedsiębiorstwa SGH, członek Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego w Brukseli. Pracownik naukowo-dydaktyczny.

Łukasz Hawryluk

Dyplomowany coach, trener sprzedaży, menadżer, handlowiec, socjolog, absolwent Uniwersytetu Śląskiego.
Absolwent Studiów Podyplomowych „Coaching jako efektywne wsparcie nowoczesnego zarządzania”.
Praktyk z 15 letnim doświadczeniem. Ekspert w dziedzinie sprzedaży w obszarach B2B, B2C. Realizuje projekty dla firm produkcyjnych, usługowych i handlowych z branży sprzedaży bezpośredniej, biżuterii modowej, medycznej, gastronomicznej, finansowej opracowując standardy obsługi Klienta, prowadząc coaching i trening w terenie, organizując szkolenia sprzedażowe dla pracowników współpracujących firm, budując struktury sprzedażowe dla nowych produktów.
Łukasz Hawryluk
Dyplomowany coach, trener sprzedaży, menadżer, handlowiec, socjolog, absolwent Uniwersytetu Śląskiego. Praktyk z 15 letnim doświadczeniem.

dr Paweł Nierodka

Business Solutions Manager, trener biznesu, coach, specjalista z zakresu m.in. zarządzania zaangażowaniem, etyki w zarządzaniu, zarządzania stresem. Swoje doświadczenie zdobywał współpracując z praktykami. Ma zrealizowanych przeszło 4 tysiące godzin szkoleniowo-wykładowych. Prowadzi badania naukowe i publikuje. Pracował wielu zespołach m.in w zespole upraktycznienia kierunku studiów: „Zarządzanie”. Każdego dnia poszukuje możliwości rozwoju siebie, aby wspierać w rozwoju innych. Podpisuje się pod zasadą: „Życie daje nam tyle, ile mamy odwagi”. Pasjonat treningu mentalnego, antropologii kultury, filozofii, doskonalenia usług wspierających w rozwoju organizacje i pracujących w nich ludzi.
Wykształcenie np.: Zarządzanie sprzedażą na rynkach krajowych i międzynarodowych Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach; Zarządzanie zasobami ludzkimi z uwzględnieniem standardów europejskich Szkoła Głowna Handlowa w Warszawie; Negocjacje i mediacje GWSH; Psychologia zachowań społecznych Uniwersytet Śląski Instytut Psychologii; Coaching for Life and Business GWSH; Komunikacja społeczna i public relations Politechnika Śląska Wydział Zarządzania; Akademia trenerów biznesu WSB w Chorzowie. Wybrane certyfikaty: Negotiation Skills Franklin University; Coachingu transpersonalnego. Przynależność do towarzystw naukowych: Członek Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa
dr Paweł Nierodka
Business Solutions Manager, trener biznesu, coach, specjalista z zakresu m.in. zarządzania zaangażowaniem, etyki w zarządzaniu.